Calvin Klein is al jarenlang één van de meest bekende merken in de modewereld. Met het oog op simpel maar ook de kwaliteit van echte designerkleding en af een toe en wat meer gedurfde lijn, blijft Calvin Klein nieuwe mensen trekken met hun tijdloze kleding.
Geschiedenis
Calvin Klein werd in 1968 opgericht door modeontwerper Calvin Klein. Het modehuis werd in de jaren 70 erg groot, met name door zijn merkjeans. In de jaren 80 begonnen ze met het maken van ondergoed, wat een enorm impact had op de ondergoed markt door ook hier merkkleding in te gaan maken. Iedereen kent het merk, en iedereen kent het voor iets anders: de prachtige merkjeans, de horloges, de sportkleding, de simpele dames- en heren kledinglijnen die de laatste tijd een nog grotere sprong in populariteit hebben gemaakt onder jongeren, of het ondergoed: hieronder wat klassiekers uit de Calvin Klein geschiedenis!
Het Calvin Klein logo
Het logo is iets wat uiteraard altijd terugkomt, in ieder product wat het merk maakt. Maar bij Calvin Klein heeft een logo altijd een prominente plek op de producten, waardoor dit een echte staple is geworden in de modewereld. Voorheen was het cK een klassiek lettertype, met de c klein en de K als hoofdletter. Toen ging het merk over naar ck, in een meer simpel en minimalistisch lettertype, om beter bij het minimalisme van de kleding te passen. Tussen hoofdletters is tussendoor nog veel geswitcht, en ook is er altijd een verschil tussen het kleine logo (alleen de letters ck) en het hele logo, uitgeschreven Calvin Klein.
Het oude lettertype lijkt echter weer een comeback te maken, dit keer gecombineerd met het nieuwe, simpelere uitgeschreven logo erdoorheen.
Calvin Klein ondergoed
Wat Calvin Klein echt apart zet van andere merken is hoe bekend en klassiek het ondergoed is geworden. De Calvin Klein boxers met het elastieken randje met het logo bovenaan zijn niet weg te denken uit de kledingkast van iedere tienerjongen. De simpele bralettes voor dames zijn ook erg belangrijk, en worden buiten ondergoed ook veel als shirt gedragen sinds de nieuwe crop-top en high-waisted trend.
Calvin Klein heeft al lange tijd zijn plek geclaimd in de modewereld en zal die niet snel opgeven. Zoals de tijden en wensen van mensen veranderen, verandert Calvin Klein gewoon lekker mee! Een minimalistisch logo voor een moderne tijd, maar af en toe was klassieks voor de nostalgie – Calvin Klein weet precies hoe ze iedereen op hun teentjes moeten houden voor de nieuwste (onder)mode.